Szkolny Festiwal Nauki


Autor: Marek Lipiec
Szkoła: Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 2 im. H. Ch. Andersena, Radom


Co planujemy?

1. Poznanie i przybliżenie sylwetki H. Ch. Andersena.

2. Propagowanie i zachęcenie do czytania baśni Andersena.

3. Włączenie i zaangażowanie do pracy jak najwiekszej ilości uczniów.

4. Integrację uczniów oraz środowiska lokalnego.

5. Nawiązanie współpracy z innymi szkołami mającymi za patrona Andersena.

6. Zorganizowanie ogólnopolskiego konkursu pt." I Ty możesz zostać baśniopisarzem".

7. Zapoznanie uczniów z krajami anglojęzycznymi w ramach projektu 'English speaking countries'.


Co zrobiliśmy?

Uczniowie na lekcjach historii wyszukiwali informacje na temat patrona szkoły i stworzyli biogramy, natomiast uczniowie w ramach szkolnego koła historycznego stworzyli prezentację o patronie i naszej szkole. Przeprowadzono również konkurs wśród klas na najlepszy plakat pt. "Mój własny baśniowy świat". Trwają tez próby do przedstawienia baśni H. Ch. Andersena pt. "Słowik" w ramach szkolnego koła teatralnego. Wybrani uczniowie (jako reprezentanci z poszczególnych klas) przygotowywali się również do konkursu wiedzy o patronie. Uczniowie chętnie angażowali się w przygotowania do dnia patrona w ramach szkolnego festiwalu nauki (SFN).

W ramach  'English speaking countries' uczniowie zebrali informacje o krajach anglojęzycznych korzystając z internetu, słowników, książek. Poza prezentacjami multimedialnymi uczniowie przygotowali plakaty, flagi oraz materiały, z których korzystali przygotowując prezentacje.

Dla uczniów klas młodszych oraz dzieci zaproszonych z sąsiadującego z naszą szkołą przedszkola przygotowano przedstawienie w języku angielskiem pt.'Cinderella' w wykonaniu uczniów klasy 5a.


Co się wydarzyło na naszym festiwalu?

Szkolny Festiwal Nauki w naszej szkole odbył się dwu etapowo w dniach 23 i 28.05.09.

23 maja 2009r.

Podczas szkolnego festiwalu nauki przeprowadzono a nastepnie rozstrzygnieto konkurs wiedzy o patronie - nastapiło wręczenie nagród i dyplomów. W SFN udział wzieli wszyscy uczniowie oraz nauczyciele, dopisali też zaproszeni goście. Klasy przystapiły równiez do konkursu na plakat pt. "Mój własny baśniowy świat" oraz plakat do wybranej baśni Andersena. Uczniowie koła teatralnego przedstawili również sztukę jednej z baśni Andersena pt. "Słowik". Sztuka bardzo sie podobała - wszyscy byli zachwyceni grą młodych aktorów. Podczas wspólnej rywalizacji konkursowej wszyscy doskonale sie bawili - nie było przegranych - kazda klasa otrzymała drobne nagrody i słodkie upominki. Po zakończeniu konkursów i rywalizacji wszyscy wspólnie udali się na barwny korowód po naszym osiedlu. Uczniów poprzebieranych za postacie baśniowe i zaopatrzonych w basniowe rekwizyty prowadziła przez osiedle młodzieżowa orkiestra dęta. Szkolny Festiwal Nauki wraz z Dniem Patrona wypadł wspaniale - uczestnicy byli zadowoleni, podczas zabaw i konkursów uczniowie wiele się nauczyli - musieli wykazć się m. in. logicznym mysleniem, którego na co dzień uczy nasza szkoła. Nauczyciele oprócz przekazywania wiedzy uczą także myślenia młodych ludzi, radzenia sobie z problemami życia codziennego.

28 maja 2009r.

Podczas festiwalu odbył się pokaz prezentacji multimedialnych uczniów zaangażowanych w projekt "Szkoła Myślenia". Tematem w/w prezentacji było 'English speaking countries'. W sumie przedstawiono  9 prezentacji,  a odbiorcami byli głównie uczniowie klas starszych (ze względu na poziom znajomości języka angielskiego), nauczyciele naszej szkoły i rodzice. Wszystkie prezentacje charakteryzowały się treściwą zawartością najważniejszych informacji dotyczących krajów anglojęzycznych jak również bogatą szatą graficzną. Poza prezentacjami multimedialnymi uczniowie przygotowali plakaty, flagi oraz materiały, z których korzystali przygotowując prezentacje.

Dla uczniów klas młodszych oraz dzieci zaproszonych z sąsiadującego z naszą szkołą przedszkola przygotowano przedstawienie w języku angielskiem pt.'Cinderella' w wykonaniu uczniów klasy 5a.

Udział w projekcie 'Szkoła Myślenia' okazał się trafionym pomysłem!


Zaloguj się